سبدگردانی شرعی چیست؟ تمام افرادی که هوش اقتصادی دارند، می‌دانند برای رشد در کنار صرفه‌جویی و پس‌انداز باید از پول خود نیز به‌درستی برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

در واقع سرمایه‌گذاری که با استراتژی و از روی فکر قبلی انجام شود، می‌تواند موفقیت را به زندگی فرد بیاورد و رفاه را تجربه کند. یکی از راه‌های کسب درآمد در دنیا، فعالیت در بازارهای مالی از جمله بورس است.

بورس مانند میدانی پر از مین است. اگر بدون آگاهی وارد آن شوید، هر لحظه ممکن است با یک حرکت اشتباه سرمایه خود را به‌خطر بیاندازید. اما به‌عنوان یک فرد عادی که تخصص کافی در این زمینه ندارید یا می‌خواهید با اطمینان بیشتری از بورس و سایر بازارهای مالی درآمد داشته باشید، چه چاره‌ای وجود دارد؟

پیشنهاد ما به شما انتخاب سبدگردانی بورس است. پس اگر برایتان این شیوه سرمایه‌گذاری تازگی دارد یا دیدگاه شرع را در مورد آن می‌خواهید بدانید، تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

 

سبدگردانی چیست؟

در پاسخ به این سوال مهم باید بگوییم سبدگردانی یک نوع علم محسوب می‌شود. هدف از آن انتخاب روش‌های مناسب سرمایه‌گذاری و نظارت روی آن براساس اهداف و قدرت تحمل ریسک یک مشتری یا موسسه است.

کسانی که سبدگرانی حرفه ای انجام می‌دهند، دانش و تخصص بالایی در مورد این کار دارند. مشتری به آن‌ها وکالت می‌دهد تا با سرمایه‌اش کار خرید و فروش سهام را انجام دهند.

به‌طور کلی هدف از انجام این کار افزایش سرمایه مشتری با توجه به ریسک منطقی است. البته باید اشاره کنیم سبدگردان در صحبت با سرمایه‌گذار خواسته‌های او را بررسی می‌کند. طبق قدرت ریسک و سود مورد نظر این فرد، یک سبد سهام را پیشنهاد می‌دهد و آن را مدیریت می‌کند.

 

آیا سود سبدگردانی تضمینی است؟

هرکسی حق دارد نگران سرمایه خود باشد و به‌ویژه مقدار سود دریافتی از سرمایه‌گذاری خود را بداند. ابتدا باید بگوییم دستمزد سبدگردان در قابل ارائه خدمات مربوطه، کارمزدی است که دریافت می‌کند.

همچنین سبدگردانی حرفه ای تنها مختص به خرید و فروش سهام نیست و می‌تواند شامل انواع مختلف اوراق بهادار نیز شود.

در مورد سبدگردانی تضمینی باید اشاره کنیم ماهیت بازارهای مالی سود و ضرر است. معامله‌گران حرفه‌ای و حتی افراد با درصد پیش‌بینی‌های دقیق زیاد که روی تحلیل‎های تکنیکال و فاندامنتال تسلط دارند هم نمی‌توانند قول سود همیشگی را به شما دهند.

بازار متاثر از عوامل گوناگونی است که قیمت‌ها را دستخوش تغییرات می‌کند.

خدمات سبدگردانی بورس شرکت معتبر و قدیمی مانند آرمان آتی به‌نحوی است که برآیند سود و ضررها به‌نفع مشتری و به‌منظور محافظت از سرمایه او انجام می‌شود.

بنابراین، اعتماد به آرمان آتی به‌معنای استفاده از خدمات سبدگردانی تضمینی است. گرچه مقدار سودی که دریافت می‌کنید اندازه مشخصی ندارد و ضررهای رخ داده با سودهای بیشتر جبران می‌شوند.

به‌طور کلی هم بخواهیم بگوییم، خدمات سبدگردانی شرعی و حرفه‌ای آرمان آتی بهترین راه برای سرمایه‌گذاری و حفظ سرمایه در شرایط اقتصادی پرتلاطم و تورم انفجاری است.

 

حکم شرعی سبدگردانی چیست؟

برای افرادی که مشروعیت سود دریافتی از سبدگردانی بورس برایشان مهم است می گویم:

اگر سرمایه‌گذار به سبدگردان وکالت دهد که با سرمایه او وارد بازارهای مالی مانند بورس شود، معاملات به قصد کسب سود انجام شوند، مقدار مشخصی از سود به‌دست آمده را به او دهد و مقدار باقیمانده را به‌عنوان دستمزد خود بردارد، منع شرعی وجود ندارد. این سبدگردانی شرعی است.

گرچه اگر این بین الزام به پیروی از قانون خاصی است، باید آن را رعایت کرد. به گفته آیت الله مکارم شیرازی؛ اگر فرد عامل (در چنین مثالی سبدگردان) با سرمایه صاحب آن، فعالیت سالم اقتصادی انجام دهد و مجموع سود به‌دست آمده بیشتر از سودی باشد که به او پرداخت می‌کند، مشکلی وجود ندارد و اگر مقدار آن بیشتر نباشد، باید درصدی از سود را قرار دهند.

 

یک شرکت سبدگردان موظف به رعایت چه نکاتی است؟

پیش از عقد قرارداد برای سبدگردانی بورس با هر شرکتی باید به نکاتی دقت کنید که موظف به رعایت آن است. از جمله:

  • ارائه نکردن خدمات سبدگردانی حرفه ای برای اوراق بهادار منتشر شده یا در حال انتشار بدون اخذ مجوزهای لازم
  • سرمایه گذاری نکردن دارایی‌هایی سد اختصاصی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری‌کننده در اوراق بهادار
  • شرکت قادر به دریافت وام از مشتری یا اعطای آن به او نیست.
  • مقدار کارمزد دریافتی شرکت ارائه‌دهنده خدمات سبدگردانی شرعی باید با نرخ مصوب شده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار همخوانی داشته باشد.
  • شرکت حق ندارد از سرمایه مشتریان به‌طور غیرمستقیم یا مستقیم برای تحقق اهداف شخصی یا منفعت افراد وابسته به خود استفاده کند.
  •  

سخن نهایی

در شرایطی که مقابله با تورم در کشورمان سخت شده است، روش‌های سرمایه‌گذاری مانند استفاده از خدمات سبدگردانی حرفه ای آرمان آتی به شما اجازه می‌دهد یک منبع درآمد مطمئن داشته باشید. سرمایه خود را از نوسانات بازار اقتصادی کشور نجات دهید.

پیدا کردن شرکت متخصص در زمینه سبدگردانی شرعی کار سختی است و به‌همین علت توصیه می‌کنیم به آرمان آتی اعتماد کنید. چون:

  • این تیم سابقه درازمدتی در زمینه سبدگردانی بورس براساس شاخص‌های گوناگونی مانند سطح ریسک‌پذیری، انتظار از مقدار سود و میزان سرمایه مشتریان دارد. همچنین برای نتیجه‌گیری بهتر در این زمینه از توان تحلیلی و دانش مالی خود استفاده می‌کند.
  • آرمان آتی کم‌هزینه‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر تامین مالی را با توجه به شرایط شما انتخاب می‌کند. همچنین به نمایندگی از شما تمام مراحل و فرآیندهای لازم مانند تهیه طرح توجیهی تامین مالی و گرفتن مجوزهای مربوطه از سازمان بورس را انجام می‌دهد.
  • صندوق‌های سرمایه‌گذاری آرمان آتی شامل 6 عنوان مختلف از جمله درآمد ثابت، در سهام، مختلط، جسورانه، پروژه و بازارگردانی می‌شود. این موارد با توجه به خواسته و روحیه سرمایه‌گذار از ریسک‌پذیر تا ریسک‌گریز انتخاب می‌شود.

همکاری با آرمان آتی مزایای دیگری نیز دارد. توصیه می‌کنیم در جلسه با این تیم یا مشاوره با کارشناسان آنلاین آن، از آن‌ها آگاه شوید. در پایان فراموش نکنید استفاده بهینه از سرمایه‌تان، حق شما است و آرمان آتی به‌بهترین شکل در این زمینه به شما کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *