شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری آرمان آتی

معرفی صندوق

این صندوق مناسب افرادی است که به دنبال سرمایه گذاری بدون ریسک در بازار سرمایه هستند.صندوق سرمایه گذاری آرمان آتی کوثر صندوق با درآمد ثابت، و از نوع قابل معامله در بازار می باشد که از سال 1394 فعالیت خود را آغاز نموده است.

نحوه پرداخت سود در آرمان آتی کوثر

این صنـــدوق با نمــــاد فرابـــــورسی (آکورد) از طریــــــق کارگـزاری معامله می شود و به صـــورت روزانه میــزان ســــود خــود را شناسایی می کنـد. همچنین سرمایه گذار هنگام فروش سهام، سود خود را دریافت می نماید.

ترکیب دارایی صندوق

صندوق سرمایه گذاری نوع دوم افق آتی

معرفی صندوق

صندوق سرمایه گذاری نوع دوم یکی از انواع صندوق های با درآمد ثابت میباشد که موضوع فعالیت این صندوق، سرمایه گذاری در انواع اوراق با درآمد ثابت میباشد. این صندوق از جنس ETF میباشد که کارکرد اصلی آن جذب سرمایه گذارانی است که به دنبال سرمایه گذاری بدون ریسک یا با ریسک حداقلی هستند. این صندوق عمده سرمایه گذاری خود را در اوراق با درآمد ثابت انجام میدهد و به همین دلیل جزو یکی از صندوق های کم ریسک قرار میگیرد.

نحوه پرداخت سود در افق آتی

بازدهی صندوق های سرمایه گذاری نوع دوم مثل صندوق های درآمد ثابت است. در این صندوق ها با توجه گذاری شده، معمولا سود سپرده های به اینکه بخشی از سرمایه آن ها در اوراق درآمد ثابت بورسی سرمایه بالاتر از بانکی است. یکی از مهم ترین نکات در مورد این صندوق ها، نحوه محاسبه سود آن هاست. سود صندوق درآمد ثابت، روزشمار است. این در حالی است که حتی در سپردههای کوتاه مدت بانک، سود به صورت ماه شمار محاسبه می شود. تفاوت سود روزشمار و ماهشمار در محاسبه سود آن است. در سپرده ماهشمار، هر ماه به کمترین مانده موجود در حساب، سود تعلق میگیرد. اما در روش سود روزشمار، سرمایه گذار به ازای هر روز میتواند سود دریافت کند.

نحوه سرمایه گذاری در افق آتی

نحوه سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری نوع دوم صندوق سرمایه گذاری نوع دوم در دسته صندوق های قابل معامله یا ETF قرار میگیرد و به همین دلیل این صندوق ها را می توان از سامانه آنلاین تمام کارگزاری ها خرید و فروش کرد. مهمترین ویژگی صندوق های قابل معامله داد و ستد پذیر بودن آن ها است؛ به این معنی که معاملات واحدهای سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بازار سرمایه و در طول مدت ساعات فعالیت بازار انجام میشود. بنابراین یکی دیگر از ویژگی های صندوق سرمایه گذاری نوع دوم قابل معامله بودن آن در تایم معاملات میباشد. شما میتوانید با جست و جوی نماد “آفاق” در پلتفرم های کارگزاری خود اقدام به سرمایه گذاری نمایید.