گروه خدمات بازار سرمایه، یک ساختار مالی در بازار سرمایه است که به هولدینگ‌های بازار سرمایه‌ای اطلاق می‌شود که می‌توانند خدمات مالی متنوعی اعم از مدیریت دارایی، تامین مالی(از طریق انتشار اوراق صکوک، صندوق‌های تامین مالی)، مشاوره سرمایه‌گذاری و … به سرمایه‌گذاران حقیقی و یا حقوقی ارائه دهد. این نهاد، به عنوان شرکت مرجع معرفی می‌شود که زیرمجموعه‌های آن می‌توانند شرکت‌هایی نظیر سبدگردانی، مشاور سرمایه‌گذاری، کارگزاری، پردازش اطلاعات مالی، لیزینگ و غیره باشد. گروه خدمات بازار سرمایه، به واسطه‌ی زیرمجموعه‌های خود، راهنمای جامعی برای سرمایه‌گذاران بوده و می‌تواند دانش مدیریت سرمایه افراد را ارتقا دهد.

(لازم به ذکر است که از ویژگی‌های بازار سرمایه می‌توان به مواردی همچون: سود بیشتر، نقدشوندگی بالا، جهت‌دهی سرمایه به سمت چرخه تولید، شفافیت و دیگر مزایای این بازار اشاره کرد. بازار سرمایه، این امکان را به سرمایه‌گذاران می‌دهد تا سود، ریسک، نقدینگی و دارایی‌های خود را بهتر مدیریت کنند که این امر به بهبود عمق و عملکرد بازار سرمایه نیز کمک بسیاری خواهد کرد.) اما به سبب مواردی همچون فقدان دانش و اطلاعات مورد نیاز در خصوص سرمایه‌گذاری، مدیریت ریسک و کمبود زمان مورد نیاز برای مدیریت دارایی، استفاده از گروه خدمات بازار سرمایه می‌تواند گزینه مناسب و مطلوبی در این راستا باشد، چراکه گروه خدمات بازار سرمایه، در جهت گسترش ارائه خدمات مرتبط با حوزه سرمایه‌گذاری بنا نهاده شده است. شرکت‌های زیرمجموعه گروه خدمات بازار سرمایه مانند سبدگردانی، مشاور سرمایه‌گذاری، تامین مالی و …، دارای افراد متخصص و متبحر در حوزه سرمایه‌گذاری و علوم مالی هستند که واگذاری سرمایه به آن‌ها می‌تواند نقش به‌سزا و موثری در موفقیت سرمایه‌گذاری و افزایش سرمایه ایفا کند و همین امر منجر به مدیریت بهینه ریسک خواهد شد. این گروه‌ها از تیمی از کارشناسان با تجربه برخوردار است که می‌توانند به شما در تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری کمک کنند. آن‌ها دانش لازم را در مورد بازارها، ریسک‌ها، فرصت‌ها و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری دارند. چراکه گروه خدمات بازار سرمایه، به سبب دسترسی به ابزارهای تجزیه و تحلیل پیشرفته، می‌تواند به شما کمک کند تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید را کشف کنید، ریسک‌ها را ارزیابی کنید و تصمیمات سرمایه‌گذاری خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

­شایان ذکر است که استراتژی‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند شامل سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار، سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک یا محصولات مالی دیگر باشند.

به طور خلاصه می‌توان گفت که گروه خدمات بازار سرمایه با نگاهی عمیق‌ به روش‌ها و استراتژی‌ها، نقش مهمی در افزایش موفقیت سرمایه‌گذاری ایفا می‌کند.

انواع استراتژی‌های سرمایه‌گذاری:

سرمایه‌گذاری قرضی (Bonds Investing): این استراتژی شامل خرید اوراق بهادار است که برگشت سرمایه و درآمد ثابت را تضمین می‌کند.

سرمایه‌گذاری سهامی (Stock Investing): سرمایه‌گذاری در سهام شرکت، امید به افزایش قیمت سهام و دریافت سود.

سرمایه‌گذاری متنوع (Diversified Investing): پراکنده‌کردن سرمایه در تعدادی از سهام، اوراق بهادار، و دارایی‌های دیگر.

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مشترک (Mutual Funds Investing): سرمایه‌گذاری در پرتفوی متنوع ترکیبی از سهام، اوراق بهادار، و دارایی‌های دیگر مدیریت شده توسط کارشناسان حرفه‌ای.

سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات (Real Estate Investing): خرید و فروش ملک به منظور سودآوری یا درآمد اجاره.

سطح تحمل ریسک‌پذیری چیست؟

سطح تحمل ریسک‌پذیری (Risk Tolerance) میزان ریسکی است که یک فرد یا سازمان آماده است برای رسیدن به اهداف خود بپذیرد. این مقدار می‌تواند بر اساس عوامل متعددی مثل منابع موجود، اهداف، زمان‌بندی و شرایط محیطی تعیین شود. لذا سطح تحمل ریسک‌پذیری، می‌تواند بر روی تصمیمات سازمان و اشخاص حقیقی در مورد چگونگی مدیریت ریسک‌ها تاثیر بگذارد. برای مثال، یک فرد یا سازمان با سطح بالای تحمل ریسک‌پذیری ممکن است تصمیم بگیرد ریسک‌های بیشتری را قبول کند تا فرصت‌های بیشتری را در دسترس داشته باشد. در حالی که یک سازمان با سطح پایین تحمل ریسک‌پذیری ممکن است تصمیم بگیرد اقدامات بیشتری را در جهت کاهش ریسک‌ها انجام دهد. بنابراین، این شاخص معیار مهم و مناسبی در جهت تصمیم‌گیری مالی و سرمایه‌گذاری است که در ابتدا و قبل از انجام هر نوع سرمایه‌گذاری باید لحاظ شود.

چگونه گروه خدمات بازار سرمایه به بهبود مدیریت دارایی افراد کمک می‌کند؟

گروه خدمات بازار سرمایه متناسب با اهداف، سرمایه مورد نظر، سطح تحمل ریسک‌پذیری، مدت زمان درخواست مدیریت دارایی، مشاوره‌ی سرمایه‌گذاری و موارد دیگر، می‌تواند راهبردهای کلیدی موفقیت‌آمیز و استراتژی‌های مناسبی را در حوزه سرمایه‌گذاری ارائه دهد که این امر منجر به بهبود عملکرد و بهره‌وری  سرمایه‌گذاری با هر ویژگی و ساختاری خواهد شد. پس از تعیین استراتژی، گروه خدمات بازار سرمایه می‌تواند به شما در پیاده‌سازی استراتژی کمک کند و نظارت بر عملکرد آن را بر عهده بگیرد. آن‌ها می‌توانند به شما در تعدیل استراتژی با توجه به تغییرات بازار یا تغییرات در اهداف و نیازهای شما کمک کنند.

خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری:

تعیین اهداف: مشاوران می‌توانند به شما کمک کنند تا اهداف مالی خود را مشخص کنید و برنامه‌ای برای رسیدن به آن‌ها ایجاد کنید.

انتخاب استراتژی: مشاوران می‌توانند با توجه به اهداف و تحمل ریسک شما، استراتژی سرمایه‌گذاری مناسب را پیشنهاد دهند.

بررسی بازار: مشاوران مالی با داشتن دانش و تجربه در بازارهای مالی، می‌توانند تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های بازار را ارائه دهند.

اشکال‌زدایی از پرتفوی: مشاوران می‌توانند به شما کمک کنند تا سرمایه‌گذاری‌های خود را مورد ارزیابی قرار دهید و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید.

ساختاردهی به سرمایه‌گذاری‌ها: مشاوران می‌توانند به شما کمک کنند تا سرمایه‌گذاری‌های خود را به طور مؤثری مدیریت کنید، از جمله مسائل مالیاتی و برنامه‌ریزی بازنشستگی.

آموزش: مشاوران می‌توانند به شما آموزش دهند تا بهتر درک کنید که پول شما چگونه کار می‌کند و چگونه می‌توانید به صورت مسؤولانه سرمایه‌گذاری کنید.

گروه خدمات بازار سرمایه آرمان آتی

شرکت سهامی خاص گروه خدمات بازار سرمايه آرمان آتی درتاريخ 24/12/1398 به شماره ثبت ۵۵۶۰۶۳ به شناسه ملی ۱۴۰۰۹۰۵۲۵۳۷ برای گسترش ارائه خدمات مرتبط با حوزه سرمایه‌گذاری نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسیده است و مجاز است از تاریخ صدور مجوز شرکت گروه خدمات بازار سرمایه، با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و در چارچوب اساسنامه‌ی مصوب خود به عنوان یک شرکت مادر(هلدینگ) موضوع بند 21 و 22 ماده یک قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذرماه 1384 فعالیت نماید.

گروه خدمات بازار سرمایه آرمان آتی موسس اولین شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ایران، موسس اولین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه ایران، موسس اولین صندوق سرمایه‌گذاری پروژه ایران، موسس اولین صندوق قابل معامله درآمد ثابت ایران و اولین نهاد مالی دارای کارگزاری برخط بیمه در کشور است، که دارای زیرمجموعه‌هایی نظیر شرکت مشاور سرمایه‌گذاری، سبدگردانی و ارائه خدمات در خصوص تامین مالی است. گروه خدمات بازار سرمایه آرمان آتی،  آماده ارائه خدمات مالی به اشخاص حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه است. خدماتی نظیر مدیریت دارایی در بخش سبدگردانی با تشکیل سبد اوراق یا سبد سهام، مدیریت دارایی با ارائه صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تامین مالی از طریق انتشار صکوک، ارائه مشاوره‌ی سرمایه‌گذاری با تیمی مجرب و متخصص و دیگر خدمات مالی.

گروه خدمات بازار سرمایه آرمان آتی در تلاش است تا با توجه به سه ارزش سازمانی خود؛ ارزش‌افزایی حقیقی برای مشتری، رویکرد علمی و صادقانه و جامعیت خدمات، بتواند نیازهای مشتریان را برآورده نموده و به سمت ارتقای بازار سرمایه ایران حرکت نماید.